Вареники

ДОСЛІДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКИХ ТРАДИЦІЙ З ТЕХНОЛОГІЇ ПРИГОТУВАННЯ ВАРЕНИКІВ З РІЗНИХ ВИДІВ ТІСТА ТА НАЧИНОК

Автор проекту: КОМАРНИЦЬКА РОЗАЛІЯ ФРАНКІВНА майстер виробничого навчання.

ДОСЛІДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКИХ ТРАДИЦІЙ З ТЕХНОЛОГІЇ ПРИГОТУВАННЯ ВАРЕНИКІВ З РІЗНИХ ВИДІВ ТІСТА ТА НАЧИНОК

Автор проекту: КОМАРНИЦЬКА РОЗАЛІЯ ФРАНКІВНАмайстер виробничого навчання.

 
Рік розробки – 2012 – 2013 н.р., запровадження – 2012 – 2013 н.р.
Вареники, вареники, божі хваленники,
Не кожен їх варить, але кожен хвалить…
Народна мудрість

Такий важливий компонент традиційної культури, як їжа, найдовше зберігає етнічні особливості. Тому саме кожна нація має свої виразники унікальності, які проявляються не лише в мові, одязі, менталітеті, а також у національній кухні, що яскраво репрезентує нашу культуру у сфері традиції народної їжі. Їжа тут виступає не лише продуктом із складників, а також ще й символом самобутності й своєрідності, за яким дозволено читати неписану історію народних уявлень та знань.
    Вареники – одна з найвідоміших та найулюбленіших українських страв.  Стародавні звичаї в кулінарній творчості українського народу постійно оновлюється та вдосконалюються. Ці кулінарні таємниці передаються від покоління до покоління, з роду в рід.
    Інноваційний проект сприятиме:
– “здійсненню безпосереднього зв’язку між набуттям учнями знань і вмінь та застосуванням їх у розв’язанні практичних завдань;
– “реалізації творчого підхіду до роботи;
– “активізації самостійної пошукової діяльності учнів;
– “розвитку їх творчого та інтелектуального потенціалу;
– “формуванню у них професійної компетентності щодо застосування інноваційних виробничих технологій у навчальній і професійній діяльності;
– “поглибленню знань з технології приготування вареників з різного виду тіста та начинки, що не передбачено навчальною програмою.
    Впровадження проекту розкриватиме невичерпне багатство української національної кухні; доводитиме перевагу їх смакових якостей; показуватиме легкість у засвоєнні рецептури, приготуванні вареників з різних видів тіста та начинок.
    Учням групи кухар-кондитерів І курсу було запропоновано провести дослідницьку роботу, яка потребує чіткої структури, визначеної мети, вивчення актуальності предмета дослідження для всіх учасників, продуманості використання експериментальних   видів начинок та їх смакових якостей.
    Проект впроваджувався в два етапи.
    На першому етапі учні збирали інформацію про традиційно-національну  рецептуру приготування вареників, визначили види тіста та начинок, разом з керівником проекту розробили технологічні картки та визначили основні напрямки роботи.
    На другому етапі впровадження проекту учні розподілилися на бригади, кожна з яких готувала вареники з визначеного виду тіста та начинки. Одна з бригад готувала вареники з використанням експериментальних видів начинок (сир і картопля; сир і вишня; гриби і капуста). 

{gallery}Proect6{/gallery}