Барч Оксана Іванівна

БАРЧ ОКСАНА ІВАНІВНА

 

Посада: майстер виробничого навчання;викладач
Моє кредо:
 Хто прагне самовдосконалення – не зупиняється на досягнутому.

ОСВІТА: середня спеціальна, вища
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ ЗА ФАХОМ: технік-технолог по приготуванню їжі; спеціаліст з менеджменту готельно-ресторанного бізнесу.
НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД: Ужгородський технікум Радянської торгівлі (Ужгородський комерційний технікум) – закінчила в 1980р.; Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торгово-економічного університету, 2013 рік.
СТАЖ ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ: 37,6 роки, на посаді майстра в/н – 30 років
ПЕДАГОГІЧНЕ ЗВАННЯ: майстер виробничого навчання І категорії, 2013 рік
КВАЛІФІКАЦІЙНА КАТЕГОРІЯ: спеціаліст І категорії, 2013 р.
ФОРМА ТА РЕЗУЛЬТАТИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ: 2015р. психолого-педагогічні курси при НМЦ ПТО та ПК ІПП у Хмельницькій області(для викладачів професійно-теоретичної підготовки), свідоцтво №12СПВ 136686; 2018р. психолого-педагогічні курси при Білоцерківському інституті неперервної педагогічної освіти(для майстрів виробничого навчання)
Стажування: ресторан “Долче” м. Ужгород довідка № 07.06. 2017 рік.
ВОЛОДІННЯ КОМП’ЮТЕРНОЮ ГРАМОТНІСТЮ: високий рівень, навчання за програмою Intel. “Навчання для майбутнього”, 2007 р.
РОБІТНИЧИЙ РОЗРЯД: кухар – 6 розряду; кондитер – 5 розряду.
ПРЕДМЕТИ, ЯКІ ВИКЛАДАЄ: Організація виробництва та обслуговування
НАГОРОДИ: Знак «Відмінник освіти України» 14.08.2007, наказ №806-К; дипломом управління освіти і науки за систему методичних напрацювань з професійної підготовки кухарів, кондитерів, 06.2009р.; грамота ІІ місце в конкурсі: “Профтехосвіта на зламі століть” у номінації “Професія, що обрана тобою…”2015р.; грамота Ужгородської міської ради, 2016р.; Подяка НМЦ ПТО у Закарпатській області за плідну й творчу роботу з розробки Державних стандартів ПТО на основі компетентнісного підходу з професії кухар (кваліфікація 5 розряд).
САМООСВІТА: 22.04.2015 р. Сертифікат торгової марки APACH «Комплексне обладнання APACH» за участь у майстер-класі бренд-шефа торгової марки APACH «Робота з повним комплексом обладнання APACH: пароконвектоматом, куттером, овочерізкою з дисками, м’ясорубкою, тістомісом, шприцом для ковбас».
28.05.2015 р. Сертифікат з’їзду-форуму закарпатської кухні в ресторані «КІЛІКІЯ» за участь в майстер-класах.
24.06.2015р. Сертифікат видавничої групи «Основа» за участь у вебінарі для педагогів усіх категорій за темою: «Проведення сучасного уроку з використанням електронної презентації».
24.06.2015р. Сертифікат видавничої групи «Основа» за участь у вебінарі для педагогів усіх категорій за темою: «Технологія модульного уроку в сучасній школі».
19.08.2015р. Сертифікат видавничої групи «Основа» за участь у вебінарі для педагогів усіх категорій та шкільних бібліотекарів за темою: «Передплата на науково-методичні журнали».
19.08.2015р. Сертифікат видавничої групи «Основа» за участь у вебінарі для класних курівників старшої та середньої школи за темою: «Батьківські збори. Мистецтво взаємодії».
26.01.1916р. Сертифікат навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області за участь у короткострокових курсах підвищення кваліфікації за програмами: семінару «Цензор кулінара», тренінгу «Попередження конфліктів у системі «педагог-учень» та майстер-класи від шеф-кухаря ресторану «Ля-фамілія» Сусь Ярослава «Приготування свинини з томатним жульєном» та «Приготування десерту «Мільфей».
31.03.1916р. Сертифікат інституту ПТО НАПН України за участь в тренінгу: «Тренінгове навчання майбутніх кваліфікованих робітників із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій».
жовтень 2016р. Сертифікат видавничої групи «Основа» за участь у вебінарі для педагогів усіх категорій за темою: «Практичне використання сучасних педагогічних технологій».
жовтень 2016р. Сертифікат видавничої групи «Основа» за участь у вебінарі для педагогів усіх категорій за темою: «Електронні книги та Електронний конструктор уроку на допомогу вчителю», квітень 2017р. Сертифікат НМЦ ПТО за участь у короткостроковому підвищенні кваліфікації за програмою семінару-практикуму «Впровадження в навчально-виробничий процес сучасних виробничих технологій» та участь в майстер-класах «Оздоблення кондитерського виробу дзеркальною глазуррю», «Приготування пряничного тіста. Оздоблення пряників різними техніками».

Педагогічна діяльність майстра в/н

МЕТА АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА: підтвердження раніше встановленого педагогічного звання “майстер виробничого навчання І категорії”
МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА: “Впровадження інноваційних технологій навчання на уроках виробничого навчання.”

Показові заходи у міжатестаційний період

   14.02.2013р. Організовано проведення майстер класу випускником групи кухар-кондитер № 5 2010 року випуску Євчак Норбертом – кухарем ресторану «ОЛД Континент» по приготуванню «Таглятелі з курячим філе» та «Суфле шоколадне» для учнів груп кухар-кондитер І курсу.
Мета: сприяти професійному розвитку учня та його професійної кваліфікації; утверджувати довіру і повагу до обраної професії.

   11 лютого 2014 року проведено нетрадиційний урок виробничого навчання «Страви з картоплі» в групі кухар-кондитер № 1 І курсу в рамках реалізації проектної технології навчання «Від України до родини», завдяки якій поєднано теорію з практикою на основі пошукової діяльності учнів.   

 

 

 

 

 

 

07 листопада 2016р. у лабораторії училища відбувся майстер-клас для педагогів та учнів з приготування основної страви з м’яса «Шертіш-шонкош» та десерту «Равіолі з ананасу», який показали другокурсники Сергій Соколов та Катерина Перевзяк (майстер в/н Барч О.І.). Мета проведення заходу – передача набутих знань, умінь та навичок шляхом прямого коментованого показу послідовності дій, прийомів, методів та форм професійної діяльності при приготуванні страв та популяризація сучасної і автентичної закарпатської кухонь.

Конкурси професійної майстерності

Учень групи кухар-кондитер №1 Авраменко Олександр на студентському фестивалі «Закуска – фест 2013», який проводився на території музею-ресторану «Деца у нотаря» 06.06.2013 року виборов ІІ місце серед студентських команд м. Ужгород.

 

 

 

Учень групи кухар-кондитер №1 Лапко Василь 11 грудня 2013 року у конкурсі з професії кухар “Кращий за професією” серед учнів першого курсу зайняв ІІ місце.
Учні демонстрували здобуті навики з нарізки овочів.

 

 

 

 

 

23 грудня 2013року проведено конкурс професійної майстерності в групі кухар-кондитер №1 з професії кондитер з приготування дріжджового тіста та виробів з нього. Конкурс складався з теоретичного та практичного етапів. Завдання практичного туру – демонстрація вмінь та навичок в організації робочого місця кондитера, тонкощів приготування дріжджового тіста та формування виробів з нього, прийомів використання інструментів та обладнання, інше. Учні групи справилися з поставленими завданнями, проявили творчу фантазію. Їх вироби відповідають вимогам: добре пропечені, рум’яні, пористі, відповідної форми та розміру. Ті, що справилися із завданнями найкраще,  нагороджені подарунками.

 

06.11.2014 року проведено конкурс професійної майстерності в групі кухар-кондитер №1 з професії кухар з складної та фігурної нарізки овочів. Конкурс складався з теоретичного та практичного етапів. Завдання практичного туру – демонстрація вмінь та навичок в організації робочого місця кухаря, тонкощів нарізання овочів складними формами, складання композицій, прийомів використання інструментів та пристроїв для фігурної нарізки овочів, інше. Учні групи справилися з поставленими завданнями, проявили творчу фантазію.

 

13 листопада участь учнів групи Шеби Наталії та Лукач Мелінди в конкурсі професійної майстерності «Кращий з професії кухар» між групами ІІ курсу. Учні показали хороший рівень знань з теоретичного навчання, відповідаючи на питання тестів, і проявили фантазію та креативність при нарізанні овочів за допомогою складних і фігурних форм нарізки та складанні композицій.
І місце – Шеба Наталія.

 

 

 

30 квітня 2015р. відбувся конкурс «Я – майстер шеф», який проводився на базі майстерні-навчального ресторану та кухні-лабораторії за участю учнів, що навчаються за професією офіціант та кухар. Проведенню конкурсу передувала попередня пошукова робота учнів. Тут вони проявили неабияку винахідливість, творчість, наполегливість у досягненні хороших результатів: самостійно планували організаційний та технологічний процес, починаючи з назви майбутнього ресторану, складання меню і закінчуючи розробкою технологічних та калькуляційних карток. Умови проведення конкурсу були максимально наближені до реальних умов виробництва, тому всі присутні відчули себе у справжньому ресторані. Страви вразили смаковими властивостями та особливостями їх подачі.

 

12 жовтня 2016р. команда нашого училища під назвою «Гурман» у складі учнів другого курсу, які навчаються за професією кухар, кондитер, взяли участь у конкурсі «Банош-фест-2016», який традиційно організовує та проводить Ужгородський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету. Члени команди нашого навчального закладу Віщак Анатолій, Козел Мілан та Данацко Віталій готували «Банош по-гуцульськи», дотримуючись технології приготування страви, правил безпеки праці та демонструючи неабиякий професіоналізм. Члени журі конкурсу одностайно визнали неперевершеною страву, яку приготувала наші учні і нагородили їх дипломом учасника в номінації «За креативну рецептуру баноша». 

Участь у роботі творчих групп майстрів виробничого навчання

2013р. про напрацювання з метою складання інструкційних карток, які будуть використовуватися при проведенні виробничого навчання з професії кухар 5 розряду.

 

11 жовтня 2013р. участь в семінарі з методики проектування електронних навчальних підручників професійного спрямування нового покоління.

 

 

 

15 січня 2013р. участь у засіданні творчої групи з проведення конкурсу фахової майстерності серед учнів з професії кухар, яке проводилося в режимі он-лайн.

 

 

24 квітня 2014 року участь у обласній методичній секції педагогічних працівників з професії кухар у м. Берегово. Під час засідання обговорювалась тема майстер-класів як сучасного засобу фахового зростання, підвищення рівня професійної майстерності, удосконалення творчої діяльності педагога, його самоосвіти.

26.03.2015 року участь у обласній секції педагогічних працівників професій торгівлі та громадського харчування з професії “Кондитер» у Державному навчальному закладі «Мукачівський центр професійно-технічної освіти».
   В рамках засідання секції, взяла активну участь в семінарі-практикумі на тему: «Креативні напрямки та технології вдосконалення майстерності при підготовці кваліфікованих робітників».

 

2017 р. Участь в роботі творчої групи при Міністерстві освіти та науки з розробки стандартів з професії кухар 5 розряд на компетентнісній основі модульного навчання.

2017 р. Участь в роботі творчої групи при навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Закарпатській області з розробки критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів із предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок.

Публікації в засобах масової інформації

2015р. Журнал “Профтех освіта”, розробка уроку(Від України до родини);

2017р. Журнал “Вісник” №3, виховний захід “Картопля – другий хліб”.

2018р. Журнал “Вісник” Інформаційно-методичний збірник 1/2018

Методичні напрацювання

Методичні доповіді:
«Педагогічне керівництво самовихованням учнів”, мета – підготовка випускників ПТНЗ до самостійного життя та праці у сучасних умовах .
“Періодизація психічного розвитку та етапи життєвого шляху особистості”, мета – вивчення своєрідних ступенів психічного розвитку з притаманними йому відносно стійкими якісними особливостями.
«Психолого-педагогічні основи сучасних технологій навчання», мета – забезпечити загальний розвиток учня, який спрямований на формування інтелектуальних, естетичних, духовно-творчих, моральних, психофізичних якостей людини; сприяти професійному розвитку, який передбачає наявність загальних здібностей для вирішення спеціальних завдань.

Проведено семінар членам методичної комісії кулінарного профілю в рамках тижня метод комісії на тему: Сучасні технології професійного навчання (дуальна, блочно-модульна системи; модульно-рейтингове, інтерактивне навчання модульна система професійного навчання та ін.)
25.02.2013 року
Мета: необхідність випереджаючого розвитку професійної освіти з метою підготовки кваліфікаційних фахівців конкурентоздатних на ринку праці, таких що вільно володіють своєю професією і орієнтованих в суміжних областях діяльності.

Інноваційний проект з використанням проектних технологій навчання “Від України до родини: дослідження українських традицій з технологій приготування страв з картоплі”. Головна мета впровадження даного проекту в навчальний процес є формування в учнів навичок самостійного пошуку навчального матеріалу під час навчально-виробничого процесу.

 

20 квітня 2017 року участь в роботі семінару-практикуму з вивчення сучасних виробничих технологій кондитерського виробництва, який проводився в рамках короткострокового підвищення кваліфікації педагогічних працівників, на базі «Мукачівського центру професійно-технічної освіти» .

 

 

Листопад 2017. Обласна методична секція: «Про перспективні напрями та технології вдосконалення майстерності при підготовці кваліфікованих робітників із професії кондитер», викладач спецдисциплін, майстер виробничого навчання Ужгородського вищого професійного училища торгівлі та технологій харчування Барч О.І. інформувала присутніх про підготовку до участі у Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності „WORLD SKILLS UKRAINE” в номінації „Кулінарне мистецтво”, який слід розглядати як можливість демонструвати досягнення учнів, випускників в оволодінні професійними компетенціями.


Педагогічна діяльність викладача

МЕТА АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА: присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»
МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА: “Впровадження інноваційних технологій навчання на уроках теоретичного навчання

Відкриті уроки у міжатестаційний період

Відкритий бінарний урок 2013 року з предметів «Організація виробництва та обслуговування» та «Інформаційні технології» на тему «Складання меню на різні види бенкетів з використанням ІКТ»
Мета уроку: розширення знань учнів про складання меню для різних видів бенкетів та оформлення меню з використанням Інтернет ресурсів.
Проведений урок дозволяє на практиці застосовувати набуті теоретичні знання, активізує пізнавальну діяльність учнів, сприяє розвитку естетичного смаку, удосконалює навички роботи на комп’ютері.

 09 вересня 2015 року в групі кухар-кондитер №1 І курс проведено заняття предметного гуртка з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» Саме робота предметних гуртків дає можливість поглибити знання з предмету та підвищити зацікавленість до своєї професії.

 

 

Відкритий урок ЛПР на тему: “Приготування   напівфабрикатів з котлетної маси з м’яса
Мета уроку: відпрацювання методів і прийомів при приготуванні напівфабрикатів з котлетної маси з м’яса.
Очікувані результати: учні повинні вміти готувати на професійному рівні напівфабрикати з котлетної маси з м’яса.

 

 

 Методичні напрацювання

Методична розробка уроку
з предмета «Організація виробництва та обслуговування»
Тема: «Організація діяльності торгової частини підприємства та оперативне планування роботи»
Тема уроку: «Основи меню. Значення правильного та чіткого оформлення меню. Порядок запису страв у меню»
Розроблену методику проведення уроку рекомендую застосувати при підготовці кухарів, кондитерів рівня кваліфікації «кухар четвертого розряду». Даний урок дозволяє узагальнити вивчений учнями матеріал з теми «Меню закладів ресторанного господарства».

22 січня 2016 року участь в засіданні робочої групи зі складання завдань для проведення І етапу олімпіади з предмета «Технологія приготування їжі з основами товарознавства». Члени групи, до складу якої увійшли викладачі предмета, заступник директора з НВР, методист, працювали над розробкою різнорівневих тестів, які б відповідали освітньо-кваліфікаційній характеристиці випускника третього розряду та охоплювали б весь програмовий матеріал відповідно до навчального плану. За ступенем складності у завдання включені тести з одним правильним варіантом відповіді, тестові завдання на відтворення інформації, на відповідність частин, а також  завдання високої  складності, які передбачають складання  технологічних схем приготування страв.

16.02.2016р. Участь в підготовці та проведенні першого етапу олімпіади з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства». Учениця групи кухар-кондитер № 1 Онисько Аліна зайняла ІІ місце.

Методична розробка: «Засоби активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках теоретичного навчання», мета – теоретично обгрунтувати, розробити й експериментально перевірити модель спільної роботи викладача і учнів з планування, організації та проведення реального процесу навчання за умови забезпечення комфортності для всіх суб’єктів освітньої діяльності.

28 жовтня 2016р. участь в режимі он-лайн у засіданні обласної методичної секції педагогічних працівників професій торгівлі та громадського харчування на тему: «Результативність професійного навчання при підготовці кваліфікованих робітників із професії кухар» на базі НМЦ ПТО у Закарпатській області .  Викладач Барч О.І. поділилася досвідом роботи з організації проведення лабораторно-практичних робіт з предмета «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», на яких використовує розроблений робочий зошит.

Участь протягом березня 2017р. у режимі онлайн в організаційних засіданнях творчих груп зі створення електронних навчально-методичних комплексів та удосконалення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів із предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок з професії кухар.   Під час засідань акцентувалась увага на наповненні електронного комплексу методичними матеріалами (методичні розробки уроків, опорні конспекти, тестові завдання, презентації, електронні плакати, відео матеріали тощо) та удосконалення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів із професійно-теоретичної та професійно-практичних підготовок.

 

22 січня 2017р. Участь у проведенні тижня педагогічної та професійної майстерності, з досвідом використання веб-технологій на уроках теоретичного та виробничого навчання на тему: «Первинна обробка овочів». Веб-квест – проблемне завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.  Ця інноваційна технологія являє собою непростий пошук інформації в мережі. Учні, працюючи над завданнями, узагальнюють інформацію, роблять висновки, крім того, учасники  веб-квесту вчаться використовувати простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.В ході обговорення педагоги відмітили високий рівень ефективності використання прогресивних технологій навчання при підготовці кваліфікованих робітників.

 Позанавчальна діяльність

Відкрита виховна година: «Вивчайте, любіть свою мову, як світлу Вітчизну любіть» 2013р.

 

Відкрита виховна година на тему: «Розродися писанко». 2014 року учні групи кухар-кондитер № 1 представили історію виникнення писанки, традиції.

 

 

 

 

11 лютого 2014 року проведено виховний захід «Картопля – другий хліб». Під час проведення заходу учні розповіли легенди про картоплю, історію її появи та споживання, вірші, пісні, гуморески про картоплю. Результатом проведення стало формування в учнів певних знань з даної теми; вдосконалення життєвих компетентностей учнів: інформаційної, соціально-трудової, вміння вчитися; формування навичок дослідницької роботи; вдосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі та аналізувати отриману інформацію; створення ілюстративних та інформаційних матеріалів.

 

 

06 квітня 2015. У кухні-лабораторії училища учні групи №1 другого курсу, які навчаються за професією кухар, кондитер, підготували захід «Великодню пасху – в руки воїну».

 

 

 

 01.09. 2016р. проведена виховна година «Українець – це на все життя».