Методична робота – це цілісна система взаємопов’язаних дій, які забезпечують безперервний розвиток творчої особистості педагога, формування єдиного колективу педагогів – дослідників, а в кінцевому результаті – підвищення креативності освітнього рівня навчального закладу.
Методична робота – це поєднання педагогічної, управлінської та інноваційних складових, що реалізуються через гармонізацію змістових і структурних елементів
Єдина методична проблема над якою працює училище:
«Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх адаптації шляхом удосконалення навчально-виробничого та виховного процесу на інноваційній основі»
Пріоритетні напрямки роботи училища у 2023 – 2024 н.р.:
– реалізація основних положень компетентісного підходу до навчання та виховання;
– розробка та реалізація системи дослідження та аналізу роботи учнівського та педагогічного колективів;
– реалізація системи внутріучилищного контролю на основі управлінських рішень;
– організація роботи методичних комісій торгового та кулінарного профілів;
– підвищення рівня участі та професіоналізму учнів у виховних заходах міста, області;
– цілеспрямована спільна робота педагогічного колективу і кожного педагога над підвищенням рівня навчальних досягнень учнів з усіх навчальних предметів;
– впровадження інформаційних та комунікаційних технологій, комп’ютеризації та інформатизації навчально-виховного процесу;
– вивчення і творче впровадження в практику навчання і виховання учнів педагогічних інновацій педагогів міста, області;
– робота над удосконаленням уроку як засобу розвитку творчої особистості викладача і учня, самореалізації творчої особистості;
– розробка та впровадження авторських програм, нових технологій у освітній процес;
– проведення училищних олімпіад та більш ретельна індивідуальна підготовка учнів до участі в обласних олімпіадах, конкурсах різного рівня; робота зі здібними та обдарованими дітьми;
– нормативне забезпечення, педагогічний аналіз та самоаналіз, контроль та корекція освітнього процесу;
– забезпечення ефективності управління науково-методичною роботою;
– науково-методичне та кадрове забезпечення навчання;
– активізація роботи з питань виховання громадської свідомості учнів, учнівського самоврядування, формування патріотизму, громадських і конституційних обов’язків, поваги до державних символів України, національної ідеї;
– врахування викладачами професійно-теоретичної підготовки, майстрами виробничого навчання принципів диференціації та індивідуалізації, психолого-педагогічних особливостей учнів;
– вивчення проблеми наступності навчання, адаптації учнів в училищі;
– зміцнення матеріально-технічної бази училища, поточний ремонт будівель;
– організація роботи щодо виконання рекомендацій атестаційної комісії;
– робота з профілактики злочинності та правопорушень;
– дотримання санітарно-гігієнічного режиму, здійснення медичного обслуговування учнів в училищі;
– створення безпечних умов з охорони праці для учнів і працівників училища виховання економічної, естетичної, правової культури.
Головні завдання методичної роботи
у 2023-2024 н.р.
Забезпечення методичного супроводу розробки навчальних програм, навчально-методичних, науково-методичних та дидактичних матеріалів;
Розробка, розгляд, аналіз навчально-методичної документації, внесення коректив та змін у навчальні програми з урахуванням регіонального компоненту та сучасних інноваційних технологій;
Вивчення і впровадження інноваційних педагогічних і виробничих технологій, передового досвіду навчання та виховання в навчальний процес, аналіз цієї роботи;
Проведення роботи з комплексного методичного забезпечення навчально-виробничого процесу, зміцнення матеріально-технічної бази навчання;
Аналіз стану і результатів навчально-виробничої діяльності, якості знань, умінь і навичок учнів;
Організація та проведення конкурсів фахової майстерності, предметних олімпіад, вікторин, майстер-класів, виставок, дегустацій та інших заходів;
Сприяння дослідницькій та пошуковій роботі педагогічних працівників та учнів;
Створення умов для всебічної самоосвіти і підвищення рівня педагогічної і професійної майстерності;
Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
Популяризація професій для торгівлі та громадського харчування, волонтерська і профорієнтаційна робота;
Організація взаємодії з іншими навчальними закладами, навчально – методичними та науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти, рецензування та апробації навчально-методичних матеріалів.