Проект «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні»
Ужгородське ВПУ торгівлі та технологій харчування є одним з шести пілотних навчальних закладів України, які були відібрані для участі в проекті «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні». Пріоритетним напрямком визначено професію «кухар». Метою проекту є підвищення ефективності професійного навчання безробітних в Україні.
Участь в проекті розпочалася з семінарів, на яких канадські фахівці ознайомили нас з системою професійного навчання в їхній країні. Мета цих семінарів: передача досвіду канадських навчальних закладів у встановленні, збереженні та ефективному використанні зв’язків з місцевими громадами та роботодавцями. Нам були представлені конкретні дієві механізми та можливості і специфіка їх застосування в Україні.
Основні напрямки та результати роботи Ужгородського ВПУ торгівлі та технологій харчування в рамках проекту «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні»:
- вивчення навчальних потреб за професією кухар: проведення моніторингів, опитування роботодавців з метою конкретизації їх вимог щодо підготовки фахівців
- розробка оновлених навчальних програм відповідно до потреб роботодавців
- створення Консультативних рад, які забезпечують міцний і ефективний зв'язок навчального закладу з галузевими підприємствами і роботодавцями та надають інформацію щодо впровадження нових технологій, наявних вакансій та змін, що відбуваються в галузі
- формування Дорадчих комітетів, покликаних надавати навчальному закладу рекомендації та поради, що допомагають покращити навчальні програми, зробити їх більш ефективними та відповідними до потреб ринку праці
- створення сучасної кухні-лабораторії для проведення лабораторно-практичних робіт з професії кухар-кондитер завдяки новому обладнанню, наданому проектом
- навчальні поїздки педагогічних працівників навчального закладу до Канади та Словаччини з метою ознайомлення з механізмами взаємодії структурних підрозділів навчальних закладів, роботою Дорадчих комітетів та Консультативних рад, формами розробки навчальних планів, системою вивчення ринку праці тощо
- розробка та впровадження бізнес-плану як інноваційного підходу до планування роботи навчального закладу, що дозволить краще визначити пріоритетні напрямки діяльності та досягти ефективного їх виконання
- впровадження набутого досвіду результатів проекту серед інших навчальних закладів регіону шляхом проведення семінарів, презентацій, круглих столів.
УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКИЙ ПРОЕКТ «ШКІЛЬНА АКАДЕМІЯ ПІДПРИЄМНИЦТВА»
Ужгородське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування згідно з наказом департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА (№ 468 від 31.05.2013 року) визначене одним з трьох ПТНЗ області, які стали учасниками українсько-польського проекту «Шкільна академія підприємництва»
Коментарії